Foliopaki kurierskie, kto powinien z nich korzystać i dlaczego? 0
Foliopaki kurierskie, kto powinien z nich korzystać i dlaczego?

Właściciele przedsiębiorstw działających w branży wysyłkowej nieustannie poszukują skutecznych rozwiązań, aby nadawać zamówienia taniej, szybciej i wydajniej. Chociaż wydawać by się mogło, że jest to ciężka do osiągnięcia równowaga, istnieje wiele sposobów, aby zaoszczędzić przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu jakości świadczonych usług. Misja polegająca na dążeniu do zoptymalizowania kosztów procesu pakowania przyczyniła się do wzrostu popularności foliopaków kurierskich w ostatnich latach. Zdaniem wielu zwolenników, to właśnie foliopaki są zdecydowanie bardziej przystępne cenowo, a jednocześnie równie niezawodne co opakowania tekturowe.

Ten rodzaj opakowań posiada wiele nazw: począwszy od foliopaków kurierskich, po torebki i torby foliowe, koperty foliowe, koperty kurierskie czy opakowania foliowe. Jednak bez względu na to, jakim nazewnictwem się posługujesz, to właśnie te niepozorne foliowe opakowania stały się produktem must-have w magazynach firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową na całym świecie.

Czy warto rozważyć foliopaki jako potencjalne rozwiązanie niektórych problemów związanych z wysyłką swoich zamówień? W tym przewodniku omówimy każdy aspekt, o którym powinniście wiedzieć – od tego, czym są foliopaki, po korzyści wynikające z ich użytkowania, wady i zalety produktu i krótki przegląd przedmiotów, które zdecydowanie powinniście zacząć wysyłać w foliopakach. Zostań z nami dłużej i przeczytaj tekst do końca, aby dowiedzieć się, czy foliopaki kurierskie są rozwiązaniem opakowaniowym, którego od dawna szukałaś/eś.

Z czego wykonane są folioapki?

Foliopaki to rodzaj opakowania wykonanego z tworzywa sztucznego (polietylenu). Polietylen to obecnie najczęściej stosowany rodzaj plastiku. Jest jednym z najbezpieczniejszych plastików, nie wykazuje żadnej szkodliwości dla zdrowia i powszechnie wykorzystywany jest do przechowywania artykułów spożywczych. Produkty wytwarzane z polietylenu można wykorzystywać wielokrotnie, poddając je procesom recyklingu.

Zalety foliopaków

Lekki, cienki (ale tylko z pozoru), niezwykle wytrzymały oraz w przeciwieństwie do innych opakowań — odporny na uszkodzenia i zalania. Dostępny w wielu rozmiarach i kolorach. Ze względu na gabaryty zajmuje bardzo mało miejsca na magazynie lub podczas transportu. Obecność paska klejącego pozwala zaoszczędzić na dodatkowych materiałach opakowaniowych (taśma pakowa). Wielu właścicieli sklepów internetowych skupia się na projektowaniu personalizowanych pudełek do wysyłki swoich produktów. Nie biorą jednak pod uwagę faktu, że personalizacja foliopaków równie możliwa i łatwa do uzyskania. Na zewnętrznej, matowej warstwie foliopaka możesz umieścić dowolną grafikę, napis, ikony swoich mediów społecznościowych, adres strony internetowej i każdą inną treść. Możesz również personalizować je samodzielnie, używając naklejek lub permanentnych markerów. Ironpack oferuje możliwość pełnej personalizacji opakowań, wyślij swoje zapytanie na adres: nadruki@ironpack.pl, w odpowiedzi zwrotnej przedstawimy Ci ofertę.

Wady foliopaków

Tych jest zdecydowanie mniej niż zalet. Tradycyjny, najbardziej rozpoznawalny rodzaj foliopaków to biała torebka z czarnym poddrukiem wewnątrz, jest to najtańsza opcja z całej gamy produktu. Tego typu foliopaki nie będą odpowiednim wyborem dla delikatnych przedmiotów, wymagających dodatkowego zabezpieczenia przed uszkodzeniami. Warto jednak mieć na uwadze, że na rynku dostępne są foliopaki wyposażone w dodatkowe zabezpieczenie dla delikatnych przedmiotów – wbudowaną wyściółkę z folii pokrytej pęcherzykami powietrza (na wzór kopert bąbelkowych).

Jakie przedmioty najlepiej wysyłać w foliopakach?

Po foliopaki kurierskie najlepiej sięgnąć w przypadku wysyłania przedmiotów lżejszych i bardziej odpornych na wstrząsy i uszkodzenia. W foliopakach polecamy wysyłać następujące przedmioty:
- odzież,
- pościel,
- tkaniny,
- etui i akcesoria do telefonów,
- biżuterię,
- zabawki (pluszaki, lalki),
- książki, dokumenty i pozostałe materiały drukowane.

Jeśli masz wątpliwości czy Twój produkt powinien być nadawany w foliopaku, zadaj sobie następujące pytania:


1. Czy dany przedmiot jest delikatny?

Jeśli Twoja odpowiedź brzmi twierdząco i produkt do wysyłki łatwo zgnieść lub pokruszyć, nie używaj opakowań foliowych. Przedmioty delikatne powinny zostać dodatkowo zabezpieczone, np. folią bąbelkową lub wysłane w innym, przeznaczonym do tego opakowaniu.

2. Czy przedmiot będzie pasował do opakowania foliowego?

Przedmioty o nieregularnych, ostro zakończonych brzegach mogą uszkodzić strukturę foliopaka i zniszczyć się lub wypaść z paczki i zaginąć podczas transportu.

Końcowe koszty pakowania i wysyłki mogą być zależne od wielu czynników, w tym przede wszystkim od wymiarów, wagi paczki i materiałów użytych do pakowania. Jednak to właśnie foliopaki okazują się najbardziej opłacalnym rozwiązaniem. Waga jednego foliopaka jest nieznaczna, dlatego ten rodzaj opakowań nie przyczyni się do zwiększenia wagi Twoich przesyłek (w przeciwieństwie do alternatywnych opakowań, np. kartonów). Istnieje szansa, że otrzymasz foliopaki bezpłatnie. Niektórzy przewoźnicy w ramach umowy, gwarantują darmowe materiały do wysyłki. Skonsultuj się ze swoim dostawcą, aby dowiedzieć się, czy kwalifikujesz się do tej oferty. Jeśli nie - w sklepie Ironpack znajdziesz foliopaki w bardzo konkurencyjnych cenach.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl