Nie idź na łatwiznę, znajdź opakowania idealne. 0
Nie idź na łatwiznę, znajdź opakowania idealne.

 

Polscy konsumenci, oprócz zamawianych przez siebie produktów, otrzymują również każdego roku około 40 milionów m3 powietrza. Źle dopasowane do zawartości przesyłek opakowania przyczyniają się do wzrostu niebezpiecznego trendu, który zyskał już nawet swoją nazwę: air-commerce. Dobór odpowiedniego opakowania stanowi kluczowy element bezpieczeństwa dla Twoich produktów, ma wpływ na optymalizację kosztów pakowania, postrzegania marki przez konsumentów, ale przede wszystkim na stopień oddziaływania Twoich opakowań na środowisko naturalne. Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie DS Smith jasno wynika, że ze względu na zbyt duże (w stosunku do zawartości) opakowania, każdego roku marnujemy 90 tysięcy ton tektury i 333 mln m2 taśmy pakowej.

Zanim przystąpisz do wystawienia nowych aukcji w swoim sklepie internetowym, upewnij się, że posiadasz odpowiednie opakowanie do wysyłki posiadanych przedmiotów. Sklepy internetowe często specjalizują się w konkretnym rodzaju produktów lub bazują na sprzedaży gamy produktów o zbliżonych rozmiarach. Wielu przedsiębiorców bagatelizuje konieczność indywidualnego doboru opakowań pod konkretny produkt i ujednolica rozmiar opakowań dla całego asortymentu. Niestety są to tylko pozorne oszczędności. W rzeczywistości ten poważny błąd może generować dodatkowe koszty dla Twojego sklepu internetowego. Choć używanie tylko jednego rozmiaru pudełka, koperty lub torby może wydawać się kuszące i znacznie tańsze w zakupie, istnieją co najmniej dwa główne argumenty, dzięki którym utwierdzisz się w przekonaniu, że jest to tylko mylne wrażenie:


1. Łatwość przygotowania zamówień. Indywidualnie dobrany do produktu rozmiar opakowania, pomoże Ci skrócić czas pakowania i pozytywnie wpłynie na wzrost wydajności pracy Twojego magazynu. Unikniesz także dodatkowych kosztów związanych z koniecznością użycia nadmiernych ilości wypełniaczy, w celu zabezpieczenia pustych przestrzeni w paczkach.


2. Zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia produktu podczas transportu. Jeżeli w opakowaniu, w którym umieszczasz swój produkt, znajduje się również dużo pustej przestrzeni, świadomie narażasz go na stałe obicia, drgania i uszkodzenia w czasie transportu. Starannie dobrane opakowanie zewnętrzne zapewni Ci możliwie najniższe koszty pakowania i pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów związanych z uszkodzeniem produktu podczas transportu do klienta.

Nadal uważasz, że jeden rozmiar wystarczy? Twój kurier jest innego zdania.

Wielu przewoźników opiera swój cennik na wadze gabarytowej przesyłek. Z tym pojęciem najczęściej spotkasz się dopiero w momencie nadania przesyłki kurierskiej. Przedsiębiorcy i osoby prywatne, korzystające z usług firm przewozowych, bardzo często traktują wagę przesyłki i jej wymiary jako zupełnie odrębne i niemające ze sobą bezpośredniego związku terminy. Rzeczywistość jednak wygląda nieco inaczej. Waga gabarytowa znajduje swoje zastosowanie najczęściej w przypadku przesyłek, które są lekkie, ale mają duże wymiary (w naszym sklepie jest to np. folia bąbelkowa). Taka przesyłka zajmuje dużo miejsca podczas transportu. Firmy kurierskie mają różne metody przeliczania wagi gabarytowej, najczęściej jednak opierają je na wadze i wymiarach przesyłek. Ostateczny koszt wysyłki będzie w dużej mierze zależał od długości, szerokości i wysokości opakowania. Dokładne zmierzenie produktu i dopasowanie do niego pudełka pozwoli Ci podejmować świadome decyzje dotyczące wysyłki, które w przyszłości mogą wpłynąć pozytywnie na wynik finansowy Twojego przedsiębiorstwa. Zdjęcie dokładnych wymiarów z pudełka jest stosunkowo proste i nie powinno zająć Ci dużo czasu.

Jak prawidłowo zmierzyć opakowanie?


Zacznij od ściągnięcia miary z najdłuższego boku Twojego pudełka (jest to jego długość). Następnie przejdź do zmierzenia najkrótszego boku opakowania (w ten sposób poznasz jego szerokość). Ostatnim istotnym wymiarem jest wysokość (lub inaczej głębokość) pudełka, jest to wymiar pomiędzy podstawą a górą opakowania. Pamiętaj, żeby wszystkie miary ściągać z wewnętrznej warstwy opakowania! Zazwyczaj wszystkie wymiary pudełek podawane są jako wymiary wewnętrzne w milimetrach, zgodnie z poniższym wzorem:

Długość (L) x Szerokość (B) x Wysokość (H)

Długość (L) - dłuższy z wymiarów opakowania.
Szerokość (B) - krótszy z wymiarów opakowania.
Wysokość (H) - wymiar pomiędzy podstawą a górą opakowania.

Czekamy na Ciebie!

Nie zapominaj, że sklep ironpack.pl służy profesjonalnym doradztwem w zakresie opakowań. Masz pytania lub wątpliwości? Odezwij się do nas na czacie, Facebook'u lub wyślij maila na adres: sklep@ironpack.pl. Możesz również skontaktować się bezpośrednio z naszymi handlowcami pod adresem: oferty@ironpack.pl. Doświadczeni specjaliści pomogą Ci dobrać opakowania idealne dla Twoich produktów i indywidualnie wycenić wartość nowych materiałów opakowaniowych.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl